In de thuiszorg zijn meestal organisaties actief die autonoom werken van de teams hoog in het vaandel hebben staan, de teams hebben hiervoor veelal centraal ontwikkelde software tot hun beschikking. Echter is de werkwijze rondom hoe de teamplanning gemaakt hierin vaak vrij hierarchisch gefaciliteerd; teams hebben meestal één of twee planners die voor iedereen een rooster maken. Met als gevolg dat veel teamleden vaak klagen over het resultaat en de planners het gevoel hebben dat ze het nooit goed kunnen doen. Het teamrooster kan veel beter door het hele team gezamelijk gemaakt worden; zelfroosteren.
Deze webapplicatie staat het toe dat teamleden eerst zelf hun voorkeurdagen voor een bepaalde roosterperiode kunnen aangeven, zonder dat ze daarbij beïnvloed worden door de keuzes van de rest van het team. Daarna worden eventuele conflicten in gezamelijk overleg opgelost, door afspraken te maken en te wisselen van diensten. Pas als het team daar niet tijdig uitkomt, komen de planners in actie. Op deze manier heeft iedereen de mogelijkheid gehad om zijn/haar belangen aan te geven en te prioriseren.